בס"ד

פרשת חוקת- הגיגים, ד"ר חזות גבריאל

נאום הפרה האדומה

 

איני מבינה כיצד הפכתי להיות כל כך חידתית בעיניכם! מדוע הכנסתם אותי לקטגוריית החוקים שאינכם מבינים את טעמם? מה קשה כל כך להבין? הבה ואסביר לכם את העניין מנקודת המבט ה'פרתית' שלי, ויקום זה שאינו מבין!

 

נתחיל מן ההתחלה, בוחרים אותי בקפידה ועל כך גאוותי. פרה ולא פר, אדומה ולא חומה או שחורה, תמימה ללא כל מום,  אפילו בזכוכית מגדלת לא תמצאו בי פגם קטן שבקטנים, ואשר לא עלה עליה עול, אף אחד מבני אנוש לא שם עלי אפילו אוכף. בקצרה פרה מושלמת!  כמה פרות כאלה לדעתכם יש? כחברה במשפחת הפרות, ומתוך ידיעה אישית דעו לכם יהודים יקרים כי כמוני יש מעט מן המעט. ובכן, מה אומרות לכם התכונות שבגללן זכה אפרי להיות שותף לטהרה?

 

הבה ואומר לכם זאת בצורה גלויה ופשוטה. פרה במעמדי ובתכונותי הייחודיות מייצגת את החיים בשיא חיותן – חופשיה, אדומה, שמנה, ומושלמת. עתה בודאי תשאלו אותי, מהי טהרה? ומדוע אני כל כך שמחה להיות שותפה לריטואל שבו מערבבים את אפרי עם מים חיים?!  ובכן, אשיב לכם בשאלה –  ומהי טומאה? כולכם הלא יודעים כי אבי אבות הטומאה הוא המת! העדר חיים הוא הטומאה, וחיים הם הטהרה! יהודים יקרים תפסתם את העניין או טרם? לא? ובכן אמשיך להסביר.

 

יחד עימי נשרפים העץ הגדול בסביבה- הארז, הצמח הקטן ביותר בסביבה- האזוב, החיה הקטנה ביותר בסביבה- שני תולעת. הצנצנת המכילה את אפרנו מייצגת אם כן את כל מה שנשאר מעולם החי והצומח הפורח והחי באופן אינטנסיבי, מן הקטן ועד הגדול. איך אתם קוראים לזה בלשונכם הפילוסופית, כיליון?  האמנם? האם זה כיליון? השארית מן החיים? מה דעתכם להגדיר זאת אחרת? מה דעתכם על ההגדרה הבאה – אפרנו הוא התשתית לתקומה ולחיים מחודשים?! לא אני המצאתי את זה, אני סתם פרה אדומה, התורה הקדושה אומרת כך- "מים חיים אל כלי".

 

על שאריות החיים שלנו נותן הכהן מים חיים והופ! כמה זה נפלא! נוצרת 'תמיסת פלא' שכולה חיים! האם אינכם קוראים לתופעה זו 'תחיית המתים'? אני כפרה אדומה הבנתי מראש את כוונת התורה ולכן שמחתי בבחירה בי. משיחות חבריות שניהלתי עם נציגי עולם הטבע והחי נראה כי גם חברי לתמיסה: הארז, האזוב, ושני התולעת מרוצים מן התפקיד החדש. לא מאמינים? תשאלו אותם בעצמכם.

 

הואיל והגענו עד הלום, בואו ונדבר קצת על עצם העניין, על חיים ומוות. מה התברר לי מסיפור זה? בשיא חיינו הפכנו לאפר ובאפרנו נהיינו בסיס לחיים!  (אגב, האם זה לא מזכיר לכם את 'במותם צוו לנו את החיים'? ייתכן שלא. כסתם פרה אדומה זה הדבר הראשון שעלה לי לראש). המעבר הזה בין שתי הפזות נראה לכם קצת מבלבל אבל אני לא מתבלבלת. החיים נוצרים מן המוות והמוות מן החיים, עובדה! גם בעניין זה אל תאמינו לנוצרים, הם טועים ובגדול, הם אמנם מצהירים על קבלת התורה שבכתב, אבל בפועל הם לא!  האם אינכם משתמשים בעצמכם בביטוי כי עם ישראל קם לתחייה מאפר השואה?!

 

שמתם לב? אני קוראת לזה שתי פאזות? בכך אני מתכוונת לומר כי יש כאן שקילות. אני גם פרה אדומה וגם אפר מטהר! מי מכם יכול להפריד את הדבקים? האם אתם רוצים לשמוע זאת באופן יותר מלודרמתי? בבקשה –  נולדתי כפרה בעדר פרות כדי להיות אפר מטהר, ונהייתי אפר מטהר כדי לחזור להיות פרה אדומה! מה כל כך מסובך כאן? איך אני כפרה אדומה הבנתי זאת ושלמה המלך כל כך התקשה?

 

אה עוד דבר אחד קטן, אתם שאלתם למה פרה ולא פר? כי בתוך הפרה נוצרים המשך החיים! פשוט!

 

להערות : hazutg@gmail.com